Det var ett tag sedan det blev av

Skillnaden mellan imorse klockan 6.00 och nyligen klockan 16.00 är att temperturen imorse var - 8 grader, och nyss var det + 4 grader. 
 
Men, det var ju inte vädret jag skulle skriva ett blogginlägg om, utan den här gången ska jag skriva om tennis. Ni som hängt med i svängarna vet att jag började på tennis i september. 
 
Min tränare P. brukar skrika till mej på engelska. För 2 veckor sedan så skrek hon till mej "Keep it like this!". Det kändes ganska jobbigt just det träningspasset eftersom att vi var två personer på banan, och inte tre som vi brukar vara. Jag fick altså springa väldigt mycket. Inte fick vi börja på något nytt moment heller. Men, det gjorde verkligen ingenting efter passet som var nu i onsdags.
 
Sedan i onsdags så skrek P. att "You are looking at the ball". I höstas var jag verkligen rädd för bollar. Blundade istället för att se och vågade inte riktigt springa efter bollen. Men all bollskräck är borta nu.
Sen efter träningspasset den här veckan så frågade personen som inte var där vad min tränare P. hade gjort med mej. DEN KÄNSLAN VAR GRYM! På slutet när vi spelade mot varandra kändes det som att jag var oslagbar. Visst att jag missade precis en gång i början, men efter det fick jag stå kvar, skojar inte om jag skriver att det var krävande fysiskt. Svetten rann verkligen ner för pannan. 
 
Tyvärr är det just nu uppehåll i träningen den här veckan, på grund av att skolbarnen har påsklov. 
 
Happy holidays till alla! Seasonal greetings! Tillsammans är vi oslagbara! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0