"Åsikter på nätet borde kontrolleras"

Citatet hörde jag när jag var på ledighet! Och jag studsade direkt, men valde att inte ta snacket där och då, eftersom då hade poppigt.blogg.se inte varit MIN blogg längre, känns skönt att dom som hittar hit BLIR mina vänner, inte tvärtom. Hur klockrent är det inte att man ser ryktet sprida sej som en löpeld genom internet? Har du läst vad poppigt skrev på sin blogg?
 
För åsikter påverkar. Oavsett om det är i ungdomsförbundet, elevrådet, familjen, på en blogg, till en kompis, på träningen, eller i klassrummet. 
 
EN DEL ÅSIKTER är ganska mainstream och andra är det inte, men alla har åsikter och en del väljer att skrika ut dem högt, och andra håller dem helst för sej själv. Men både och ÄR lika viktigt. Alla har rätt att tycka vad man vill, men enligt mej handlar allt om hur man framför sina åsikter. 
 
Jag valde att INTE ta snacket, för min familj vet inte om att jag har en blogg. Jag har inte berättat det för dem. Men blev fortfarande ganska skrämd och kände mej illa till mods. Alla har rätt att tycka olika saker. Alla har rätt att dela sina tankar med andra. På grund av min situation i livet så är bloggen anonym. Poppigt blir min identitet utåt, men jag som skriver, det är mina åsikter. Det är jag som tycker till, men skillnaden är ju att du som läser inte vet vem du lär känna. 
 
Min poäng är att om jag skulle skriva något som är kränkande, som bryter mot några regler eller i allmänhet är skadligt så kommer jag lika mycket behöva stå för vad jag har skrivit. DET är såklart rätt, men pseudonym av olika slag har funnits över tid. Poppigt är mitt. Stolt över det. Och helt okontrollerad är inte bloggen. Eftersom jag har koll på mina ord. Och skillnaden? 
 
Det kan ju vara många skillnader. Men jag tycker i alla fall att jag har lika mycket rätt att blogga även om jag inte har ett känt bloggnamn eller inte ens har någon ambition om att bli ett. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0