Tid för familj

I eftermiddag och kväll blir det tid för familjen. Visst att det kommer gäster, men men.. Nu måste jag fokusera på att dagen fram tills dess ska bli så bra som möjligt. Så att det finns energi kvar tills just det som händer ikväll. Hoppas att det INTE blir lyckat, eftersom då finns tid kvar till annat? Igår kom min familj hem efter 20 på kvällen, och då ville mamma ha gäst.
Glöm inte bort att krama är en frivillig handling. Det ÄR okej att säga nej tack. DU väljer VEM som ska få ge dej en kram! Här om dagen mötte jag en tidigare nära vän, inte setts på flera år nu, och delar inte liv till vardags och inte till fest heller. Personen i fråga slänger sig i min famn och ger mig en kram, en lång hård sådan, hade verkligen inte ens chansen att säga ifrån, och ja jag hade helst låtit bli. Frustrerande när folk inte förstår. Eller inte ens vill förstå eller läsa av mina signaler.
I en del kulturer hälsar man på andra sätt, och där där är en kram bara till för dom allra närmaste. Hur vill du ha det? Och förrästen, hoppas just DU får en trevlig fredag. Kommer vara mest upptagen, men men, så blir det ibland, man hamnar på ställen där internet inte finns.
\ poppigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0