Vad engagerar dig?

Inget. Inget alls.
Det är ett svar man ofta får höra. Man sitter på bussen och någon utbrister, nej, jag är inte så engagerad. Sedan lite längre fram i diskussionen, så hämtar dom posten åt en granne som är på semester eller städar soprummet åt hyresgästföreningen eller tar med sig grannens hund på helgens promenad. Men vilka engagemang trivs du med? Allting spelar roll. Vad du väljer att använda DIN egna TID på är viktigt. Vilka vill du umgås med och var vill du ta vägen? Vem är du imorgon? Igår hjälpte jag en nyinflyttad granne att grundmåla. Och jag får energi till mitt jobb genom att jag hjälper mina vänner på fritiden. Glöm inte bort att vad du gör idag påverkar hur du har det imorgon!
\ poppigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0