Sorterar du dina sopor?

Ja eller nej.
Jag fick frågan av en bekant som undrade om jag sorterar mina sopor här om dagen. När jag var liten så tittade jag på "Lasse och Morgans sopshow" som var ett program för att öka miljömedvetenheten hos barn. Som jag minns det var programmet direktsänt och helt klart något som har påverkat mig väldigt mycket! Idag är jag en riktig miljövän och peppar alla mina grannar att också vara det. I min kommun har återvinningsfrekvensen dubblat sig på 5 år, och jag känner mig verkligen delaktig i det. Den som tjänar mest pengar om 10 år tror jag är den som kommer på en smart lösning för att minska det som man kallar för skräp. Det finns inga nej, utan det finns bara en genuin självklarhet hos mig. Vet du inte hur man gör? Det finns mängder av information. Jag hoppas att alla människor börjar känna lika dant. Hur skulle planeten se ut annars?
\ poppigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0