Alla Hjärtans Dag

I morgon är det dags, Alla Hjärtans Dag, Alla <3 Dag, Valentindagen, eller Sankt Valentins dag. Kärt barn har många namn som det ju så fint heter. Jag föreslår att man tar hand om dom man tycker mycket om, kanske en sambo? Kanske en förälder? Kanske ett syskon? Kanske en flick/pojk-vän? Den här dagen sägs ha firats ända sedan medeltiden, eftersom att fåglarna hittade sin partner på våren. Oavsett var traditionen kommer ifrån från början, känns det ju väldigt ofta som ett måste att köpa dyra saker? Oavsett hur mycket reklam om Valentinsdagen det finns så väljer du själv. Varför inte erbjuda dig att laga maten? Vad vi väljer att göra av dagen är nog upp till var och en av oss. Jag tänker skänka min familj och mina kompisar en extra tanke imorgon. Hur tänker du göra imorgon?
\ poppigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0