Var tog fisken vägen?

Nu ska ni få läsa ett mysterium som jag hämtat ur igår och idag.
Igår var vi i affären och handlade allt som vi skulle ha till påskhelgen, en nogrann lista att handla efter, ett kvitto med 78 saker.
Idag, var är bitarna med färsk fisk? Inslaget i ett vitt omslagspapper? Dilemmat är att det står med på kvittot. Vi har betalat för fisken, men efter det? Jag var sist, eftersom jag inte pallar att bära 2 backar läsk om jag får slippa. Kollar, att bandet är tomt. Som jag alltid gör. Nogrannt. Ordentligt. Nöjd. Jag la upp fisken på bandet i affären, men har inte sett den. Ingen annan i familjen vill heller erkänna någonting. Ingen påstår att dom vet något. Jag packade inte in i kylen. Inte in i frysen.
Nu bloggläsare, var tror ni att fisken tog vägen? Tror ni att den dyker upp? Får vi veta vad som hände? Många kockar kanske ger sämre soppa? KOMMENTERA GÄRNA!
\ poppigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0